Ryhdy klubietuyritykseksi

Sähköinen etukortti on paikalliselle yrittäjälle entistä parempi mahdollisuus

Esimerkkejä toimivista eduista tuhansille lukijoillemme.

  1. Alennetulla hinnalla/edulla ensikertalaiset ostamaan palvelujasi
  2. Varastoon jääneitä poistoeriä maksimaalisin alennuksin pois = nurkat puhtaaksi
  3. Täsmäiskuja aikaan tai määrään rajattuna
  4. Palvelu josta haluat mitattavan palautteen kampanjan toimivuudesta

Näin neuvottelet edun yhteyshenkilösi kanssa:

Edun julkaisemiseksi kännykässä, verkossa ja lehdessä sovittavat asiat:

  1. Yksittäinen etu ja sen alennus euroina tai prosentteina
  2. Lyhyt ”tekstarin mittainen” kuvaus edusta
  3. Edun voimassaoloaika tai rajoitettu määrä
  4. Kännykkäkuva edusta tai liikkeestä (vaaka)
  5. Edun nouto-ohjeet (tarvittaessa aukioloajat) sekä puhelinnumero

HUOM: Edun oltava poikkeuksellisen hyvä, vähintään sellainen, ettei vastaava ole samaan aikaan asiakkaalla tarjolla.

Yksittäiset klubiedut julkaistaan kolmessa eri markkinointikanavassa. Merkittävin etujen selailukanava on älypuhelin, sillä voimassaolevat edut ovat siellä kätevimmin esillä ajasta ja paikasta riippumattomana aina mukana. Jokaisesta edusta julkaistaa edellä mainitun lisäksi yksi printti-ilmoitus lehdessä (82×88 pmm) sekä lehden klubin-verkkosivulla. Klubietuilmoitusten ulkoasu on kaikissa eduissa lehden määrittelemä yhteinen malli, jossa kuvataan lyhyesti varsinainen etu, voimassaoloaika, mahdolliset etua koskevat rajoitukset sekä noutopaikka edun lunastamiseksi.

Ohjeita yhteistyökumppaneille etuja lunastaessa

Kuluttajalla on kolme mahdollisuutta todistaa klubijäsenyytensä:

  • Älykännykän näytöstä näyttämällä voimassaolevaa etua
  • Perinteisen matkapuhelimen näytöltä näyttämällä henkilökohtaista etukoodia
  • Paperinen tilauslaskutosite, jonka lehtiyhtiö on lähettänyt asiakkalle ja josta ilmenee kestotilauksen voimassaoloaika

Kuinka toimia etuyrityksen asiakaspalvelutilanteessa, kun klubijäsen noutaa etua:

Etua tarjoavan yrityksen edustajan tulee älypuhelimen näytöltä kuitata kyseinen etu käytetyksi, jos kyseessä on kertaetu. Etu kuitataan poistamalla etu ”käytä”-nappia painamalla, jolloin kyseisestä laitteesta etua ei voi toistamiseen ladata. Muussa tapauksessa edun voimassaoloaika päättyy sovittuun ajankohtaan. Perinteisen puhelimen näytöltä on kirjoitettava muistiin henkilökohtainen koodi tai henkilötiedot, mikäli kyseessä on kertaetu. Viesti on poistettava puhelimelta etua lunastettaessa.

Edun julkaiseminen myymälän tiloissa:

Etuyritys voi halutessaan ottaa paperikopion myöntämästään edusta lehden verkkosivuilta, jonka voi kiinnittää etuyrityksen myymälätiloihin muistuttamaan edusta.

Ongelmatilanteet:

Jos asiakas ei pysty todistamaan lehden kestotilaustaan on sitä varten hankittava todiste tilauksesta. Asiakas ohjeistetaan soittamaan lehden tilaajapalveluun ja varmistettava tilauksen voimassaolo ja yhteystietojen laajuus. Matkapuhelinnumero on voimassaolevan tilauksen ohella tärkein tunnistetieto, jotta edut latautuvat matkapuhelimelle ja tekstiviestiksi.